15-19 Mayıs 2015 Büyük Yunanistan Turu

15 Mayıs 2015 CUMA İSTANBUL-İPSALA (253 Km)

Yunanistan Gezimize İstanbul’dan akşam saat acente önü (Zeytinburnu) 20.00 hareket, Çorlu-Tekirdağ-Keşan üzeri İpsala Gümrük kapısı Türkiye’den çıkış ve gümrük işlemlerini tamamladıktan sonra Yunanistan Kipi Kapısından giriş ve gümrük işlemlerini tamamlayarak “EgnatiaOdos” yolu ile gezimize devam ediyoruz.

16 Mayıs 2015 CUMARTESİ İPSALA-SELANİK-KATERİNİ (413 Km)

Öğlen saatlerinde Selanik’te oluyoruz, kısa şehir turu sonrası Selanik’ten ayrılıyoruz, konaklama yapacağımız Merkez Yunanistan Paralia -Pieria “Katerini" bölgesine ulaşıyoruz Yunanistan’ın meşhur turistik yerlerinden olan Pieria da otelimize yerleşiyoruz ve dinleniyoruz. İsteyenler için akşam Yunan tavernasında müzik eşliğinde lezzetli Grek mezeleri ve deniz ürünleri yerken Uzo veya Yunan “Reçina” şarabını tatma imkanıbuluyoruz, (Ekstra).

Konaklama otelimizde.

17 Mayıs 2015 PAZAR LARİSSA-LAMİA-ATİNA (438 Km)

Sabah otelimizde kahvaltı aldıktan sonra “EgnatiaOdos” otobanı ile Atina’ya hareket ediyoruz.

Larissa Osmanlı döneminde Yenişehir-i Fener, Yunanistan'ın Tesalya bölgesinin en büyük şehri ve aynı adı (Larisa) taşıyan ilin (nomos) merkezi niponoğrafik olarak geziyoruz. Daha sonra Osmanlı tarihinde çok önemli olan Trikala’ya (Yenişehir)geçiyoruz. 19. yüzyılda yaşamış ve Namık Kemal üzerinde büyük etkisi olmuş Divan şairiYenişehirli Avni, ilk Türk matbaasının kurulabilmesini sağlayan fetvayı veren Şeyhülislam Fazıl Abdullah Efendi, İzmir'in ilk belediye başkanı Yenişehirli Ahmet Bey, Boğazlıyan Kaymakamı Kemal Bey Yenişehirlidir. Selim Sırrı Tarcan, 1874'de Mora Yenişehir'de doğmuştur.

Larissa, Lamia, Atalanti üzeri öğle saatlerinde başkent Atina’da oluyoruz. Öğle yemeği yolda kumanya

Acropolis, Sintagma Meydanı, Meclis Binası, Roman Agorası, Plaka Semti, Panathinaiko Stadyumu, Cumhurbaşkanlığı ve Başbakanlık binaları, Ermou Caddesi, Flea Market, Milli Park, Monastraki Meydanı başlıca göreceğimiz yerler arasında daha sonra Atina’nın denize açılan bir noktası olan Pire Limanı’na hareket ediyoruz. Pire Limanı sonrası otelimize yerleşme. Gece İsteyenler için taverna.

18 Mayıs 2015 PAZARTESİ  KORİNT-PATRAS-PREVEZA (385 km)

Sabah otelimizde alacağımız kahvaltı sonrası Preveza‘ya hareket ediyoruz. İlk olarak Mora (Peleponez) Yarımadası’nı bağlayan; 1893 yılında açılıp hizmete giren 6,3 km uzunluğundaki Korint kanalının Mora (Peloponnez) yarımadasını bir adaya dönüştürdüğünü görerek Yolumuz devam ediyor Patras’a varıyoruz. Patras; Yunanistan’ın 3. büyük kenti olup bir liman şehridir. Her sene duzenlenenmuthiş bir festivali vardır. Limanından Venedik, Ancona, Brindisi ve bazi adalara feribot seferleri vardir.         Bu şehir aynı zamanda 2004 Atina Olimpiyatlarının olimpiyat şehirlerinden de biridir.

Korint Körfezi ile Akdeniz'in birleştiği noktada bulunan Patras’ta panoramik bir tur yapıyor ve yolumuza devam ediyoruz. ”CharilaosTrikoupis” resmi adı olan “The Rio–Antirio Köprüsü” üzerinden geçiyoruz. Bu köprü girişin de durup fotoğraf çekme imkanı buluyoruz.

28 Eylül 1538 tarihinde Osmanlı Donanması ile Papa III. Paulus'ünHaçlı Donanması arasında gerçekleşen deniz muharebesinin geçtiği yerdir. Barbaros Hayreddin Paşa komutasındaki Osmanlı Donanması’nın tarih yazdığı Osmanlı izlerini yaşama fırsatı buluyoruz.Aktio-Preveze arasında deniz altı tünelinden geçiyoruz.

Kastrosikia’da otelimize yerleşıyoruz ve konaklıyoruz.

PargaYunanistan'da, EpirPeriferi'sinde,  Preveze idari bölgesinde küçük bir şehirdir. Özellikle yazın turizm sektöründe rağbet görmektedir.

Makbul İbrahim Paşa, Frenk İbrahim Paşa ya da öldürüldükten sonraki unvanıyla Maktul İbrahim Paşa (1493, Parga - 15 Mart 1536, İstanbul) I. Süleyman saltanatı döneminde 27 Haziran 1523 - 15 Mart 1536 arasında sadrazamlık yapmış, önemli siyasal ve askeri olaylarda rol oynamış Osmanlı devlet adamı. Eşi, Kanuni Sultan Süleyman'ın kız kardeşi Hatice Sultan'dır.

19 Mayıs 2015 SALI PARGA-IGOUMENITSA-IONNINA-KALAMBAKA-KOZANİ-SELANİK-KAVALA-İPSALA (687 Km)

Sabah kahvaltı sonrası Parga’ya hareket ediyoruz. Parga’nın harika manzaralarını seyredip fotoğraflıyoruz. Daha sonra İonnina şehrine seyahat ediyoruz. İonnına şehir turunu yapıyoruz.

İonnina (Yanya) Osmanlı İmparatorluğu döneminde Balkanlar'ın en önemli merkezlerinden biriydi. Osmanlılarca inşa edilmiş kale, pek çok Türk evi, Muğla'ya şaşırtıcı ölçüde benzeyen sokaklar ve Tepedelenli Ali Paşa'nın sarayı Yanya'nın başlıca ilginç noktalarıdır. Fethiye Camii ve Aslanpaşa Camii halen ayakta olup Aslanpaşa Camii etnoğrafya müzesi olarak kullanılmaktadır ve daha sonra yolumuza devam ediyoruz. Kalambaka’da ise unutamayacağınız bir manzara ile karşılaşacak ,. Meteora kayalıkları üzerine kurulmuş Manastırları nefes kesen bir Manzara ile ziyaret etme fırsatı yakalayacağız.

Daha sonra EgnatiaOdos otobanına geçiyor ve Gravena, Kozani, Veria, Selanik, Kavala üzeri Yunanistan Kipi Türkiye İpsala Gümrük Kapısına doğru ilerliyoruz. HellenicDutyFree de alışveriş ve gümrük işlemleri sonrası Türkiye’deyiz.